A quad története

A quad nem más mint egy motorkerékpár és egy terepjáró keveréke. Megnevezésként elterjedt még az "ATV" kifejezés is, de ez inkább a munkagépként használatos négykerekűeket takarja.

Kevesen tudják, hogy az első, speciálisan átalakított terepmotorok nem is négykerekűek voltak, hanem csak három kerékkel rendelkeztek, de a sok baleset miatt biztonsági okokból át kellett alakítani a járművet négykerekűvé. Az USA-ban már a 90-es évek elején jelentősen megnőtt a quadok száma, de ez a népszerűségi hullám Európát csak jóval később érte el. Ennek oka a közúti közlekedés szabályozásában keresendő.
A hivatalos szervek sokáig nem tudtak mit kezdeni a se nem motor, se nem autó külsejű járgánnyal. Csak úgy engedélyezték a közúti használatukat, ha a gyártó felszerelte őket a nagymotoroknál megszokott berendezéskel (irányjelző, féklámpa stb.). Hazánkban azonban a quadok jelenleg nem kaphatnak közútra szóló minősítést, így többnyire csak forgalomtól elzárt területen használhatók.


Vezetéstechnika

Aki először ül ilyen járművön, annak hozzá kell szoknia a sajátos kormányzáshoz. Mivel a kanyarodásnál a jármű teste nem tud úgy bedőlni, mint egy kétkerekű motor, nagyobb sebességnél a kanyarban testsúlyunk áthelyezésével tudunk korrigálni. A nagyobb teljesítményű quadoknál elég egy rosszul időzített "gázfröccs" a kanyar előtt, és máris az általunk nem várt irányba lódul meg a jármű. Éppen ezért a kormányt mindig fogjuk erősen, hogy az úton tartsuk a quadot.

Fokozottan figyeljünk a felhajtókra, bukkanókra! Ha túl nagy sebességgel közelítjük meg az akadályokat és a quad elemelkedik a földről, akkor a landolás nem mindig oda történik, ahová gondoltuk. A statisztika szerint a kezdő vezetők ugratásaiból származik a legtöbb súlyos baleset. Fokozottan figyeljünk a többi résztvevőre is! Tartsunk elegendő féktávolságot, hogy veszély vagy baleset esetén legyen időnk megállni. Ha a járművünk menet közben leállna, ne hagyjuk a pályán őrizetlenül, hanem jelezzünk a technikai személyzetnek!


Fontos tudnivalók

A quadok első- és hátsó féke a kormányon helyezkedik el. Gázt adni az ún. gázkarral lehet, mely a jobb kormányon alul található. Menet közben a lábat tilos letenni, mivel ez súlyos sérülésekhez vezethet! Bukósisak viselése kötelező!

Új Fényképalbum

No categories found

Időjárás

Viharsarokring

Viharsarok Ring Bemutatkozik.

Több mint négy éve lelkes kis csapatunk nagy fába vágta fejszéjét, autócross és quad versenyek rendezésére alkalmas pályát hoz létre Pusztaottlakán a Dragán major területén amely a Viharsarok Ring nevet kapta.

Jelenleg közel 820 méteres pályaszak,  technikás ési gyors szakaszok váltják egymást. Felülete teljes hosszában föld. Széllessége 10 és 14 méterközt, az előzés teljes hosszában biztosított.

Verseny irányítása zárt körablakos buszból történik, pálya mentén védett bírói dombok vannak elhelyezve.

Rajtzsák 15 méter széles alkalmas 3-2-3-2 illetve 3-3-3-as rajtbesorolásra, rajtzsákba való beállásra a rajt előkészítőben készülhetnek a versenyzők. Rajt lámpás indításra. A rajt-cél vonal mentén köridő mérő antenna került beépítésre, amely még tesztelés alatt van.

A Pálya holt tereiben cross motorok és quadok számára ugratók és ügyességi akadályok lettek kialakítva.

Depó területe füves-gyepes, áram és vízvételi lehetőséggel. Versenyzőinknek szervízponyva használata ajánlott.

Portalanítás 50 köbméteres víztározóból kiépített öntöző rendszerrel történik.

Rendezvényeink egészségbiztosítását a Sani-med Trans végzi.

Lovas szakosztály

ViharsarokAMSE az egyesületen belül lovas szakosztályt hozott létre. Új nevünk: Viharsarok Autó-motor és Lovas Sportegyesület.

Szakosztály feladata:  a lovas sportot űző tagjainak versenyekre való felkészítése és a versenyeken való elindulásuk elősegítése. Részt vesznek a Lovas sportot és a hagyományőrző történelmi lovas játékok népszerűsítésében, lovas életvitel megismertetésében.

Céljaink: - a ló szeretetének elterjesztése

- a lovakkal való bánásmód elsajátítása

- az egészséges élet módba lovaglás beilesztése

- lovas sportolók képzése és versenyeztetése. hagyományos " örkénytábori " módszerek alapján. Amelynek alapelve: elől könnyű kéz, hátul stabil ülés.

Ezek mind megtalálhatók  Pusztaottlakán a Viharsarok Ringen.

" Ahhoz, hogy megtudjuk mutatni mire vagyunk képesek, meg kell tanulni egyensúlyban ülni a lovon " (Dallos Gyula mester edző).

Várunk minden érdeklődőt és leendő tagot.

Forrás: Janiga.