Új LADA Niva

Lada érdekességek - Lada kiállítás

Lada Niva (VAZ-2123)


Végre megjelenik az új Lada Niva! A még nem kapható 110-es (VAZ-2110) lépcsőshátú modellhez hasonlóan ezt a típust is hosszú ideje fejlesztik már, de az első példányok már az orosz utakon futnak. A VAZ-2123 típusnevű, a Jeep Grand Cherokee stílusában megépült Niva 3,9 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,64 méter magas, tengelytávolsága 2,45 méteres. Motorja egy 1690 köbcentiméteres négyhengeres, amely 79 lóerős teljesítményét 5200-as fordulatszámon teljesíti. Legnagyobb nyomatéka 130 Nm 3400 fordulat/percnél, végsebessége 150 km/óra, a 100 km/órás tempó eléréséhez pedig 17 másodpercre van szüksége. Az üresen 1300 kg-os ötszemélyes, ötajtós karosszéria maximális terhelhetősége 450 kg. A Niva 175/80 R16-os terepgumikon gördül. Hátsó ajtaja oldalra nyílik, a hátsó üléstámlák 2:3 arányban osztottak és ledönthetőek. A Niva műszerfala a 110-es modellből került át. A forgalmazás (és az esetleges magyarországi forgalmazás) kezdetéről nincsenek hírek.



Új Fényképalbum

No categories found

Időjárás

Viharsarokring

Viharsarok Ring Bemutatkozik.

Több mint négy éve lelkes kis csapatunk nagy fába vágta fejszéjét, autócross és quad versenyek rendezésére alkalmas pályát hoz létre Pusztaottlakán a Dragán major területén amely a Viharsarok Ring nevet kapta.

Jelenleg közel 820 méteres pályaszak,  technikás ési gyors szakaszok váltják egymást. Felülete teljes hosszában föld. Széllessége 10 és 14 méterközt, az előzés teljes hosszában biztosított.

Verseny irányítása zárt körablakos buszból történik, pálya mentén védett bírói dombok vannak elhelyezve.

Rajtzsák 15 méter széles alkalmas 3-2-3-2 illetve 3-3-3-as rajtbesorolásra, rajtzsákba való beállásra a rajt előkészítőben készülhetnek a versenyzők. Rajt lámpás indításra. A rajt-cél vonal mentén köridő mérő antenna került beépítésre, amely még tesztelés alatt van.

A Pálya holt tereiben cross motorok és quadok számára ugratók és ügyességi akadályok lettek kialakítva.

Depó területe füves-gyepes, áram és vízvételi lehetőséggel. Versenyzőinknek szervízponyva használata ajánlott.

Portalanítás 50 köbméteres víztározóból kiépített öntöző rendszerrel történik.

Rendezvényeink egészségbiztosítását a Sani-med Trans végzi.

Lovas szakosztály

ViharsarokAMSE az egyesületen belül lovas szakosztályt hozott létre. Új nevünk: Viharsarok Autó-motor és Lovas Sportegyesület.

Szakosztály feladata:  a lovas sportot űző tagjainak versenyekre való felkészítése és a versenyeken való elindulásuk elősegítése. Részt vesznek a Lovas sportot és a hagyományőrző történelmi lovas játékok népszerűsítésében, lovas életvitel megismertetésében.

Céljaink: - a ló szeretetének elterjesztése

- a lovakkal való bánásmód elsajátítása

- az egészséges élet módba lovaglás beilesztése

- lovas sportolók képzése és versenyeztetése. hagyományos " örkénytábori " módszerek alapján. Amelynek alapelve: elől könnyű kéz, hátul stabil ülés.

Ezek mind megtalálhatók  Pusztaottlakán a Viharsarok Ringen.

" Ahhoz, hogy megtudjuk mutatni mire vagyunk képesek, meg kell tanulni egyensúlyban ülni a lovon " (Dallos Gyula mester edző).

Várunk minden érdeklődőt és leendő tagot.

Forrás: Janiga.