Ladacross versenyszabályzat területi amatőr bajnoksághoz 2013

Ladacross és autócross versenyszabályzat területi amatőr bajnoksághoz 2013.

2013-tól versenyeinket autócross és quad short track versenynek hívjuk.

A verseny célja:

Lehetőséget adni az autóversenyzést szerető lelkes sportolóknak, szervezett formában.


A versenyen való részvétel feltételei:

  • a szervezőbizottság által közzétett szabályok ismerete, minimumvizsga (mindenkinek egyszer kötelező) tesztlap kitöltésével.
  • gépátvételen megfelelt technika.
  • drog és szeszesital mentesség.
  • a megállapított nevezési díj, és a biztosítási díj megfizetése a gépátvételkor.
  • rajt számot mindenki köteles saját maga részére biztosítani rendkívüli esetben térítési díj ellenében megkapja.
  • 18 évet be nem töltött versenyző csak szülői engedéllyel illetve felelősség átvállalással indulhat.
  • Aláírt nevezési lap, ahol a versenyző aláírásával igazolja: a versenyszabályzatot ismeri, általa okozott személyi sérülésekért és anyagi kárért felelősséget vállal.
  • Egy autóval több versenyző is nevezhet.
  • Egy versenyző több autóval is nevezhet, más-más kategóriákban. Ebben az esetben 50% plusznevezési díjat kel megfizetnie.
  • A verseny nem közúton zajlik, zárt pályás versenynek minősül. Pályán kívül a KRESZ szabályai érvényesek, be nem tartása kizárást von maga után.
  • Olyan esetekben, kérdésekben, amire a szabályzat nem add egyértelmű magyarázatott, vagy nem tér ki, abban az egyesületek vezetői közösen döntenek a főbíróval.
  • Szerelő futamra a gépátvételen kell nevezni aláírt nevezési lappal, aktív versenyző nem indulhat.

A verseny formája:

Karosszériás autócross, csak gyári karosszériával rendelkező autók számára.


KATEGÓRIÁK (nem csak ladáknak)

Széria kategória: 1300-ig, 21011-es motorig, speerdifi nem lehet, csak LADÁK indúlhatnak.

Kis kategória: 1300-1600-ig, ladáknál 2106-os motorig, szabadon tuningolható, nem csak ladáknak.


Nagy kategória: 1600-2000-ig, szabadon tuningolható, nem csak ladáknak.


Szabad kategória: turbós, összkerekes, roncsderbis, 2000 feletti, stb.

Roncsderbi: roncsderbi szabályrendszere szerint!

Megfelelő számú jelentkező esetén további kategóriák nyitására van lehetőség (minimum 5 fő) (4x4-es, turbós,  női, trabant, és quad stb.)


ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK


Zászlójelzések:

  • rajt: (Indítólámpával felvillanással vagy piros – fehér – zöld zászló lecsapásával történik) Rajt után 30 méterig irányt változtatni tilos (kivétel a műszaki hibás vagy beragadt autó kikerülése), a pálya két oldalán egyértelműen jelölni kell.

  • cél: (Fekete-fehér kockás)

  • sárga zászló: veszélyhelyzet, fokozott óvatosság és figyelés, a veszélyhelyzet elhagyásáig előzni tilos! Hatálya: a jelzést adó bírói poszttól az esemény vonaláig.

  • piros zászló: a futam azonnali leállítása, kötelező megállás további utasításig! Piros zászlóval leintett futam után mindig a következő kategória indul és utána  történik az újra rajtoltatás.

  • fekete zászló rajtszám bemutatásával: kizárás pályaelhagyás kötelező (a cél helyén mutatják be). Főpálya bírónál kötelező megjeleni.

  • · fekete-fehér átlósan osztott + rajtszám utolsó figyelmeztetés (egész napra szól)

+ 122

  • Fekete zászló narancssárga körrel + rajtszám: állj félre műszaki hiba (kiállni és javítani csak az arra kijelölt helyen lehet), ha a versenyző el tudja hárítani a hibát külső segítség nélkül, akkor, folytathatja a versenyt. Amennyiben segítséget kell igénybe venni a futam nem folytatható.
  • Nem minden versenyen alkalmazzuk. Csak akkor, ha biztonságos hely kialakítható a pályán.

+ 122

  • kék zászló: gyorsabb autó van a közelben (csak lekörözött versenyzőnek mutatják be)

Óvás:

  • az óvás csak egy dologra értendő
  • az óvás díja tételenként 5000 Ft melyet, az óvást benyújtó versenyzőnek kell befizetnie.
  • szabálytalankodás esetén 1 fő egyből óvhat vezetőbírónál, akinek rögtön intézkednie kell
  • ha az óvás jogos, akkor a befizetett összeget a nem megfelelő autóval rendelkező versenyzőnek kell átvállalnia. Az óvási díj visszajár az óvónak. Ha nem jogos az óvás az óvási díj a rendező egyesületé. Ha az autó megbontása kerül és az óvás nem jogos a megóvott versenyző kérheti a visszaállítás költségeit az óvótól.
  • ha az óvást benyújtó versenyző vagy csapat tag illetve hozzátartozó a viselkedésével zavarja a bírói munkát a vezető bíró leállíthatja a további versenyt, míg a szabályoknak megfelelő rend helyre áll. Az érintett versenyzőket azonnal ki lehet zárni.
  • ha bizonyíthatóan valamelyik versenyző szurkoló tábora feltűnően durván vagy sértően viselkedik, a versenyzőt kizárással büntetik.
  • technikai  óvás a futam után 5 percig lehet!
  • szabálytalanság esetén kizárás és az éves eredmény törlésre kerül.

Versenyzőkre vonatkozó szabályok:

  • rajt zsákba való beálláskor a védő öltözet használata kötelező. Akin nincs vagy hiányos azt az indító bíró köteles az adott futamból azonnal kizárni. Futam végéig kötelező viselni.
  • szándékos ütközés TILOS vezető ajtót támadni TILOS azonnali kizárással büntetendő!
  • minden szándékos akadályozási manőver TILOS (hirtelen irányváltoztatás, feltartás, cikk-cakkban haladás, veszélyes vezetésmód, kizárással büntetendő)
  • menetiránnyal szemben haladni TILOS és azonnali kizárást von maga után!
  • a futam alatt a pályát elhagyó jármű lehetőleg az elhagyás helyén, vagy az azt megelőző szakaszon térjen vissza, és nem akadályozhatja a többi versenyzőt ellenkező esetben azonnal kizárható. Abban az esetben, ha a pályára visszatérni csak a pálya elhagyás helye után lehet biztonságosan (pl: földsánc, szalagkorlát) jogtalan előnyhöz nem juthat a versenyző.
  • a pálya elhagyás: mind a négy kerék a pályát záró kordonon vagy gumi szegélyen kívül kerül.
  • a pályán a futam időt kivéve, a depóban max: 5 km/óra sebesség a megengedet, a nézők számára fenntartott helyeken autózni tilos. Be nem tartása esetén kizárást von maga után.
  • a pályán és a rajtzsákban üzemanyag töltése tilos!
  • a rajtól való távol maradás kizárást von maga után az adott futamból. Rajtzsák bezárásáig lehet elfoglalni a rajthelyet.
  • a rajtnál másodszori kiugrás kizárást von maga után az adott futamból.
  • a zászlójelzések figyelmen kívül hagyása kizárást von maga után
  • a depóban szemetelni tilos! (4x4 méteres szervizponyva használata ajánlott, de nem kötelező)
  • leintés után az örömpörgés tilos!
  • bírói döntés és időmérő ellen óvás nincs
  • időkérés van max: 5perc a rajtzsákba álláskor, minden új rajtoltatásnál egyszer kérhető.
  • a szervező depó felelőst nevezhet ki a szabályok betartására.

A versenyre vonatkozó szabályok:

  • ha a versenyző balesetet szenvedett, akkor a további futamokon való részvétele kizárólag a főpályabíró és a mentőorvos együttes döntése alapján lehetséges
  • parkferme kötelező (döntő után) a parkfermét elhagyni szigorúan csak bírói engedéllyel lehet, ellenkező esetben kizárást von maga után. Elromlott autóra is vonatkozik. Széria és a DIV I. kategóriákban lökethossz mérést, sűrítési végnyomásmérést alkalmazhatunk.
  • a kategóriánként bárkit megvizsgáltathat a versenybíróság.
  • aki bármilyen okból megtagadja az autója megvizsgálását az aznapi eredménye törlődik
  • aki autójáról kiderül, hogy nem felelt meg a kategóriájának az egész évi eredménye törlődik.
  • a műszaki vizsgálat valamint a versenybíróság döntése ellen ki fogást emelni nem lehet mindenki köteles azt elfogadni (óvás nincs)
  • a gép átvételen a versenyző két edzéskártyát kap, melyet edzéskor futamonként le kell adni. Az edzés minimum egyszer kötelező, az edzés végére nem maradhat kártya senkinél (a fel nem használtat is le kell adni).


TECHNIKAI ELŐÍRÁSOK


A versenyzőkre vonatkozó kötelező biztonsági előírások:

  • zárt ruházat (overáll)
  • „E” jelű bukósisak
  • szemüveg vagy a bukósisak plexije (szélvédő esetén is) kötelező
  • zárt cipő
  • kesztyű (műanyag nem)
  • Az előírt felszerelés nevezéskor bemutatandó
  • minden rajthoz álláskor ellenőrizendő nem megléte esetén azonnali kizárás az adott futamból

A versenyautókra vonatkozó kötelező biztonsági előírások:

  • gyári négypontos öv megfelelően rögzítve, a hárompontos versenyzői öv is elfogadott. Szakadás vagy egyéb sérülés nem lehet rajta.
  • fejtámlás négy pontján rögzített ülés (versenyülés ajánlott) minimum 8.8 csavarral lefogatva. Üléshez vagy az ülés sínhez a biztonsági öv nem rögzíthető, ajánlott a gyári rögzítési pontok használata.
  • Bukócső anyaga: hidegen húzott varratmentes szén acél (gázcső)
  • Méretei: (ajánlott méret 6/4 vagy 5/4 col)
  • "A"- oszlop bukócsöve kövesse a karosszéria vonalát. A karosszéria és a bukócső távolsága max. 5cm lehet.
  • A hátsó függőleges támasztóláb közvetlen az ülés mögött helyezkedjen el.
  • Bukócső talpainál megerősítő lemezt kell használni.
  • A fő bukókeret „A és B” oszlop egy anyagból kell lehajtani.
  • Biztonsági ketrec egyéb részei min. 5/4 ajánlott méret 5/4 col)


A VERSENYAUTÓKRA VONATKOZÓ ELŐÍRÁSOK


Karosszéria:

  • Lámpák leszerelése.
  • Lökhárítók gyári felszerelhető, (csak a gyári)
  • Szélvédő hiányában rácskötelező (sűrűsége max. 20x20 mm, vastagsága 2 mm. Szélvédő esetén külön befogatás kötelező)
  • Oldal ajtón ráccsal vagy plexivel kell ellátni, üveg nem lehet.
  • Vontató szemek megjelölése elöl – hátul kötelező és flexibilisnek kell lennie pl: heveder vagy lehajtható szem.
  • Sárfogó gumik felszerelése a hátsó és a meghajtott kerekek mögé kötelező. Minden rajthoz álláskor ellenőrizendő. Lógó sárvédőkkel autót elengedni TILOS.
  • Úgy kell elhelyezni, hogy a gumik külső szélétől min. 2-5 cm-rel szélesebb legyen.  Hosszúsága a vezetőnélküli autóban megközelítőleg a talajtól 2 cm-re legyen. Lágy, nem alaktartó PVC szerű anyagok nem elfogadottak, ajánlott minimum vastagság 5 mm.
  • Sárvédők peremezhetőek max. 8cm-re az eredetihez viszonyítva.
  • Első ajtóknak gyári zárral működtethetőeknek kell lennie.
  • Motortér zár, csomagtér zár elhagyható, de helyettük rally pántot kell alkalmazni.
  • Kerékcsavarok nem okozhatnak sérülést.
  • Amennyiben futam közben olyan balesetveszélyes módon sérül az autó, amely a versenyzőkre és a nézőkre egyaránt veszélyt jelent, az autó kiinthető a futamból vagy a futam újraindítható. Amennyiben a teljesített körök száma meghaladja a futam felét kockás zászlóval leinthető a futam és értékelhető. Balesetveszélyt jelentő sérülés például egy félig leszakadt, libegő karosszéria elem.
  • fék és por lámpák minimum mérete 50 ccm és 21w-os izzóval kell ellátni, pl 50x100 mm.
  • 5. ajtó elhagyható!

Utastér:

  • A műszerfalnak sarki élei nem lehetnek
  • A vezető ajtót belső burkolattal kell ellátni, egyéb  burkolatok elhagyhatók.
  • Az utasteret a csomagtértől lemezburkolattal kell elválasztani.
  • Belső visszapillantó tükör kötelező!
  • Vezető ülés rögzítését meg kell erősíteni.

Fűtőmű:

  • Semmilyen mechanikai alkatrész nem nyúlhat túl a kocsi eredeti karosszériáján (vontatószemek se)
  • Csak gyári lehet, esősítés megengedett (széria)
  • Távtartó karika Lada felnin belül kötelező (felnire hegesztve, nem Lada versenyautó esetén is).
  • Keréktőcsavar az anyából nem lóghat ki!

Üzemanyag tartály:

  • Benzintank csak a csomagtérben lehet duplán lefogatva, váznyúlványon belül. Felüllevegőztető csonk, ami le van vezetve a fenék lemez alá.

Elektromosság:

  • Áramtalanító felszerelése kötelező, úgy hogy a vezető minden esetben tudja működtetni (bekötött övvel) és külső kapcsolási lehetőség is legyen ennek helye a bal első szélvédő sarka közelében. Nyíllal jelölt egy 10 cm oldalú piros háromszögben. Áramtalanítás esetén a motornak le kell állnia.
  • Az akkumulátor lehet az utastérben elhelyezve, de azt szivárgásmentes burkolattal kell ellátni. Lehet a csomagtér elejében pánttal leszorítva.
  • Az utastérben a vezeték szigetelése és rögzítése kötelező.
  • Elektromos gyújtás engedélyezett. – Kivétel széria

Kipufogó rendszer:

  • A gyári leömlő kötelező a széria  kategóriákban, de a gyári leömlő az "Y" találkozási pontja után szabadon átalakítható.
  • A cső végének a középső ajtó oszlop vonalán túl kell, érni hossztengely által bezárt szög nem haladhatja meg a 30 fokot, a fülkében lemezburkolattal el kell látni.

Gumik:

  • Szabadon választható.
  • Szöges gumi használata TILOS!
  • Minden kategóriában használható a "bütykös gumi"

Hűtő rendszer:

  • Minden kategóriában szabadon választható, hátul is lehet. A vízcsöveknek toldás mentesnek kell lenni és ott teljes hosszában burkolni kell. Hátul elhelyezett hűtő esetén a tágulási tartályt a jobb hátsó „c” oszlop mentén  a vezetőtől legtávolabb kell elhelyezni.
  • KPE cső (hőre lágyuló) nem lehet.

Fékek:

  • Szabadon választható (hátsó tárcsafék engedélyezett)
  • Széria csak a gyári.

Váltó, differenciálmű:

  • Szabadon választható, de a háznak eredetinek kell lenni
  • Széria csak a gyár difi és váltó, hegeszteni lehet! Speerdifi nem lehet!

Motor:

  • Szabadon választható, (széria azonosnak kell lenni)
  • A motort eredeti helyén kell elhelyezni.
  • Kis kategória  lada motornál 2106-os blok számig, szabadon átalakítható.
  • Nagy kategórián szabadon átalakítható

Nem megengedett módosítások: Széria

  • Széria kategória szűrőháza nem módosítható, de a palástja lehet nyitott, kizárólag a gyárival megegyező szűrő használható.
  • Karburátor cseréje más típusra.
  • Szívótorok cseréje más típusra.
  • kipufogó leömlő az "y"-ig más tipusra


A VERSENY LEBONYOLÍTÁSA


Gépátvétel:


  • reggel 7-től 9-ig történik, a versenyzők egy 5 pontos tesztlapot töltenek ki a versenyszabályok ismeretéről és kirívó hiányosság esetén a főpályabírónál meg kell jelenniük.
  • 9 órákkor versenyzői eligazítás
  • 9 és 10 között rendkívüli esetben még át lehet venni a versenygépet 2000 FT. Pénzbüntetés mellett. Nagyobb késés esetén a verseny bírája dönt a gép átvételről, de a büntetés megfizetése kötelező.
  • gépátvételen a versenyző kettő darab edzés kártyát kap melyet a szabad edzés alkalmával a rajthely bejáratánál kell leadni
  • gépátvételkor biztosítás kötése kötelező. A versenyző kizárólag csak a biztosítás igazolása után kaphatja meg az edzés kártyáját.
  • nevezéskor minden versenyzőt szondáztatunk, amely napközben szúrópróbaszerűen megismételhető. Pozitív eredmény, illetve a szondáztatás megtagadása kizárást von maga után.
  • egy kategória minimum négy nevezett járművel indítható, kevesebb nevezés esetén kategória összevonás lehet.

Edzés:

  • 9:30- től 10:30 -ig
  • legalább egyszer kötelező menni
  • szükség esetén a vezető bírónak jogában áll az edzést meghosszabbítani.

Előfutamok:

  • 4 előfutam, ebből 3 kerül értékelésre
  • előfutamok rajtbesorolása. Minden versenyző minden sorból rajtoljon és mindenkivel legalább egyszer összekerüljön. Az előfutamokban a versenyzők nem választhatnak rajthelyet.
  • teljesített az a futam, amelyben legalább felét megtett a versenyző.
  • a versenyzők helyezési pontot kapnak.
  • egy kategóriában 12 versenyző feletti induló esetén „B” döntőt lehet kiírni. Az „A” döntő létszáma max 10 fő. 8 + a „B” döntőből az első 2, aki az „A” döntő utolsó két rajtkockáját kapja
  • a döntőbe kerülés feltétele, hogy a 3-4 előfutamban legalább kétszer fél távot teljesítsen

Döntők:

  • a döntőkben a rajt felállást rajtsorokon belül a versenyző eredményei sorrendjében szabadon választhat az első kettő
  • a felállítási alakzat a döntőkben 3-2-3-2
  • döntők végén mindenki köteles a parkfermébe állni helyezés szerinti sorrendbe
  • Ellenőrzéskor 1 fő szerelő és esetleg + a versenyző tartózkodhat a gépkocsinál további ott tartózkodás tilos. Be nem tartás esetén az adott versenyző aznapi eredménye törlődik.
  • szerelője és versenyző szedheti szét.
  • Parkfermét elhagyni csak engedéllyel lehet.
  • abban az esetben ha egy futamot megszakítanak (borulás esetén) a vezető bíró dönt, hogy újra indítja ezt a futamot, de legalább 50 % teljesíteni kell
  • Ha a döntőbe jogosult, de nem tud elindulni az utolsónak járó pont jár neki.

Szuperdöntő: (10 kör)

  • a verseny legvégén kerül lebonyolításra szabadon lehet rá jelentkezni. A tuning döntő után 10 percen belül. A legjobbaknak van esélye az indulásra a döntők végeredményéhez viszonyított fordított sorrendbe.
  • minden kategória nevezhet.
  • Indítás hendikep módon, nem egyszerre.

VERSENY ÉRTÉKELÉSE

Önhibájából borult versenyző az utolsó helyezett pontját kapja az adott futamban, a többi versenyben maradt versenyző az utolsó befejezett kör alapján lesz értékelve

A főpálya bíró a szándékos ütközés esetén kizárhatja a versenyzőt.


Kategóriánként:

I. helyezett:

kupa, babérkoszorú, pezsgő

pontszám: 20

II. helyezett:

kupa, babérkoszorú, pezsgő

pontszám: 17

III. helyezett:

kupa, babérkoszorú, pezsgő

pontszám: 15

IV. helyezett:

 

pontszám: 13

V. helyezett:

 

pontszám: 12

VI. helyezett:

 

pontszám: 11

VII. helyezett:

 

pontszám: 10

VIII. helyezett:

 

pontszám: 9

IX. helyezett:

 

pontszám: 8

X. helyezett:

 

pontszám: 7

XI. helyezett:

 

pontszám: 6

XII. helyezett:

 

pontszám: 5

XIII. helyezett:

 

pontszám: 4

XIV. helyezett:

 

pontszám: 3

XV. helyezett:

 

pontszám: 2

XVI. helyezett:

 

pontszám: 1


BAJNOKSÁG ÉRTÉKELÉSE


Az év közben megszerzett pontok összeadása alapján történik. Pontszám egyenlőség esetén, az bajnokságban elért jobb helyezések száma a döntő.

Kategóriánként:

I. helyezett:

kupa

II. helyezett:

kupa

III. helyezett:

kupa

IV. helyezett:

oklevél

V. helyezett:

oklevél

VI. helyezett:

oklevél

VII. helyezett:

oklevél

VIII. helyezett:

oklevél

IX. helyezett:

oklevél

X. helyezett:

oklevél

XI. helyezett:

oklevél

A verseny megszervezése, lebonyolítása mindig a rendező egyesület kötelessége.
A versenyzői névsort és a verseny értékelését teljes pontossággal köteles a többi egyesületnek átadni.


NÉZŐINK FIGYELMÉBE


Kérjük Önöket, hogy csakis a közönség részére kijelölt helyeken tartózkodjanak, s tegyenek eleget a megkülönböztetett jelzéssel ellátott rendezők, valamint a műsorközlő esetleges felhívásának! Biztosítsanak szabad utat a megkülönböztető jelzést használó mentő gépkocsinak.

Ugyancsak kérjük, semmilyen formában ne nyújtsanak segítséget a pályán bajba jutott versenyzőknek! A rendezvény területén mindenki saját felelősségére tartózkodik. Fokozottan ügyeljenek a kiskorú gyermekeikre, és őrizzék meg a verseny folyamán és annak befejezésekor a pálya rendjét, tisztaságát és berendezéseinek épségét!

Melléklet:

Sportszakmai fórum

Sportszakmai fórumot tartunk Pusztaottlakán március 13.án de. 10 órától a helyi művelődési házban.

A fórumon részt vesz: Cselényi Balázs   MNASZ volt sportszakmai alelnöke Cselényi Vilmos   sportbíró, sportfelügyelő,

Fórum témája: amatőr, profi autócross és rallyecross versenyzés, technikai kérdések, versenyek lebonyolítása (amatőr is)
Akinek előre megfogalmazott kérdése van küldje el és  külön felkészülnek rá ( Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. )
Várunk minden érdeklődőt!!!

Új Fényképalbum

No categories found

Időjárás

Viharsarokring

Viharsarok Ring Bemutatkozik.

Több mint négy éve lelkes kis csapatunk nagy fába vágta fejszéjét, autócross és quad versenyek rendezésére alkalmas pályát hoz létre Pusztaottlakán a Dragán major területén amely a Viharsarok Ring nevet kapta.

Jelenleg közel 820 méteres pályaszak,  technikás ési gyors szakaszok váltják egymást. Felülete teljes hosszában föld. Széllessége 10 és 14 méterközt, az előzés teljes hosszában biztosított.

Verseny irányítása zárt körablakos buszból történik, pálya mentén védett bírói dombok vannak elhelyezve.

Rajtzsák 15 méter széles alkalmas 3-2-3-2 illetve 3-3-3-as rajtbesorolásra, rajtzsákba való beállásra a rajt előkészítőben készülhetnek a versenyzők. Rajt lámpás indításra. A rajt-cél vonal mentén köridő mérő antenna került beépítésre, amely még tesztelés alatt van.

A Pálya holt tereiben cross motorok és quadok számára ugratók és ügyességi akadályok lettek kialakítva.

Depó területe füves-gyepes, áram és vízvételi lehetőséggel. Versenyzőinknek szervízponyva használata ajánlott.

Portalanítás 50 köbméteres víztározóból kiépített öntöző rendszerrel történik.

Rendezvényeink egészségbiztosítását a Sani-med Trans végzi.

Lovas szakosztály

ViharsarokAMSE az egyesületen belül lovas szakosztályt hozott létre. Új nevünk: Viharsarok Autó-motor és Lovas Sportegyesület.

Szakosztály feladata:  a lovas sportot űző tagjainak versenyekre való felkészítése és a versenyeken való elindulásuk elősegítése. Részt vesznek a Lovas sportot és a hagyományőrző történelmi lovas játékok népszerűsítésében, lovas életvitel megismertetésében.

Céljaink: - a ló szeretetének elterjesztése

- a lovakkal való bánásmód elsajátítása

- az egészséges élet módba lovaglás beilesztése

- lovas sportolók képzése és versenyeztetése. hagyományos " örkénytábori " módszerek alapján. Amelynek alapelve: elől könnyű kéz, hátul stabil ülés.

Ezek mind megtalálhatók  Pusztaottlakán a Viharsarok Ringen.

" Ahhoz, hogy megtudjuk mutatni mire vagyunk képesek, meg kell tanulni egyensúlyban ülni a lovon " (Dallos Gyula mester edző).

Várunk minden érdeklődőt és leendő tagot.

Forrás: Janiga.