Mi is a Superquad?

Quad kiállítás

Superquad

A Superquad versenyek a Supermoto versenyeken kerülnekl lebonyolításra. A versenypálya önmagába visszatérő minimum 800 méter (teremben 300 méter) max. 2500 méter hosszú, átlagban legalább 6 méter széles (teremben 4 méter) szilárd és vegyes útfelületű körpálya. A pálya legalább 50%-ban aszfalt vagy beton, legalább 10%-ban laza (homok, sóder, föld) vagy más természetes felületű. A pályán elhelyezésre kerülhetnek a motocross pályákhoz hasonló ugratók, és magasságuk nem haladja meg az 1 métert (kivétel "asztal" ugrató). A pálya off-road szakaszain elhelyezésre kerülnek mobil ugratók is, méretük és formájuk alkalmas supermoto és superquad versenygépek használatára. A mobil ugratók oldalait szalmabálával, vagy egyéb ütközést elnyelő anyaggal határolják, hogy azok ütközés, vagy lecsúszás esetén ne okozhassanak sérülést.A 2011 szezonban előreláthatólag 3-4 verseny kerül megrendezésre a Supermoto-val közösen lévő versenynapon.

 

Mi is a Short track?

Quad kiállítás

Short track

A Short Track Quad Bajnokságot az autocross bajnoksággal közös futamokon, de külön rendezvényként rendezzük. A pályák 800-1200 m hosszúak, szélesek, lendületesek, a talajuk pedig döngölt föld,agyag.


Ugratók alapvetően nincsenek, legfeljebb a terepviszonyokból adódóan emelkednek el a motorok egy-két helyen, de ez nem jellemző. A versenyek egy szabadedzéssel kezdődnek, majd három 12 perces döntő következik.A rendezőkkel történt megállapodás szerint a pályakarbantartást követően elsőként a 4 quad kategória a Junior-150-250,az Open és a Prestige rajtolhat. Aki kedvet érez a Short Track Quad versenyzéshez, annak Supermoto liszencet kell váltani a MAMS-nál, ezzel indulhat a Short Track bajnokságban és a Super Quad bajnokságban is. Ez utóbbi annyiban különbözik a Short Tracktól, hogy 70%-ban aszfalt, 30%-ban off road pályán zajlik, kisebb a sebessége, szűkebb a pálya, viszont sokkal technikásabb is.A kategóriák:Junior 150-250 a kiírt köbcenti határig,az Open a 450 ccm feletti quadoknak,míg a Prestige a 450 ccm-ig lévő quadoknak lett kiírva.

 

 

Mi is a Quadcross?

Quad kiállítás

Quadcross

Magyarországon 2003 ban jelentek meg először nagy számban a sportquadok,de hivatalos bajnokság csak 2004-ben volt.2008-ban egy nagy változás történt,így a quadversenyek önállóan kerülnek megrendezésre,a short track-el közösen.

Bővebben: Mi is a Quadcross?

   

Quad védőfelszerelések.

Quad kiállítás

 

Ha már megvan a gép.

Örülünk neki és ki is próbáltuk, akkor azért ne feledkezzünk meg, hogy nemcsak a géppel kell törődnünk, hanem magunkal is.


 

A leg alapabb védőcucc a bukósisak.


Én már láttam szétrepedt bukósisakot, miután a vas maga alá temette a gazdáját. Hidjétek el szebb látvány volt mintha egy szétnyílt koponyát kellett volna nézegetnem.
A második legfontosabb védőfelszerelés: a protektoring.


Ez tartalmazza a gerinc és melkasvédelmi részt,  általában még a váll és könyökvédőt is.
Ilyennek  is láttam már hasznát, szintén egy rosszul sikerült feljárón a kolléga mellel vette le a 300kg-os gépet. Szerencsére itt is megvédte őt a protektoring. Igaz, hogy ugy fél órát feküdt a földön de miután a korházban megröngenezték kiderült hogy egy bordája sem törött el. Magyarán a védőfelszerelés helytált.
Következik a csizma:


Ha sportgéped van és szereted a száguldozást akkor ez is igen fontos ezköz. Természetesen túragépnél is elengedhetetlen. De, hogy miért emelem ki a sportgépet? Egyszerü: mert annak a lábvédelme jóval kisebb mint egy nagy dögnek. Főleg versenyzők körében látni néhány csúnyán megzúzott lábat. Pedig ők aztán a drágábbik fajta csizmákat vásárolják előszeretettel. És még igy is sérülnek. De legalább nem törik el a lábuk.
Kesztyű:


Szintén fontos, mert ugye esésnél leteszed a kezed először a bőröd fog szépen lekopni róla. Ha viszont viseltél kesztyűt akkor fordul a sorrend, és először a kesztyű kopik majd csak ezután a bőröd. Ugye igy azért szebben hangzik? Nem beszélve arról,  hogy túrázás közben a kezednek csapódó fa ágak sem a bőrödet fogják szépen hurkásra csapkodni. A télről meg nem is beszélek, azt azért mindenki tudja, hogy olyankor igen hideg van……………
Aztán még egy pár jótanács:
Még nyáron sem kell a frenkit játszani, hogy rövidgatyában és  pólóban veretünk. Én egyszer már kipróbáltam, és igen rosszul esett mikor ugy 60 as tempónál a lábamba csapódott egy darázs, ami természetesen utolsó erejével még jól meg is csípett. Szóval mindig hosszú ruha. Még nyáron is.
Aztán a védőfelszerelések állandó használata: Még az utcában se tegyünk egy kört bukósisak nélkül, mert tuti akkor fogunk esni egy szépet. Aztán majd a szomszéd csaj (a szép kis szőke) jól kiröhög, mi meg kulloghatunk haza véres orral.
És akkor most lássuk mit mennyiért, vagy inkább mennyitől lehet kapni:
Bukó: 8 ezertől a csillagos égig. Quadra azért nem kell a legdrágább, ritkám megyünk vele 100-felett.
Protektoring: 15 ezertől úgy  40 ezerig kb.
Mondjuk gerinc és mellkasvédőt külön is lehet venni, meg ugye váll és könyökvédőt is, de ha kiszámoljuk nagyjából jobban járunk egy protektoring vásárlásával.
Csizma: 10 ezertől 50-60 ezerig kb.  Versenyzésre a drágábbak ajánlottak.
Kesztyű: 2-3 ezertől 8-10 ezerig kb.  
Ha mindent összeszámolunk persze induláshoz a legolcsóbb cuccokat véve figyelembe, akkoris már ugy 45-50 ezret költöttünk védőcuccra. Ennyibe szokott kerülni egy komolyabb csizma. Ugye elgondolkodtató? Na és azon is el lehet gondolkozni, hogy a korházi ellátás mennyibe kerül egy hétre. Szerintem ott is el lehet költeni bőven egy 50-est.
Na utólsó szó: Quadra fel, bukót a fejre és gyííííííííííííí

 

Quad vásár

Quad kiállítás

Fontos dolog!

Ha quadozni szeretnénk és nem szerelni ,akkor lehetőleg ne a nagyáruházakban vegyük meg a gépet,már csak azért sem mert ne a multikat támogassuk, ill. ha nem tudunk több pénzt ráfordítani nézzük meg az alkatrész ellátását is, és a forgalmazó megbízhatósága is fontos, ill.évek múlva is meg tudjuk találni!
Olcsó pénz, gyenge minőségű quad, amit ha szeretünk szerelgetni azért tudunk használni, de jusson eszünkbe amikor gond van vele mennyiért is vettük!


Ha megbízható forgalmazótól vesszük akinek megfelelő alkatrész háttere is van,és korrekt a garanciával kapcsolatban is, akkor simán tudunk használni Kínai gépet is.(Agroquad)
Hiába van garanciánk a gépre ha nem tudjuk elérni a forgalmazót(nagyáruházakban vásároltaknál pl.) vagy ha nincs megoldva az alkatrészellátás.           
Vannak viszont Kinai gépek amik már komoly technikát tartalmaznak, és a minőségük is jó, ráadásul két személyesek, ezek nagyon alkalmasak túrázásra és eléggé megbízhatóak és áruk is nagyon jó(Lexxon,CFMoto)
De aki tényleg komolyan és több évig szeretne quaddal járkálni,annak érdemes márkás gépet venni.Az uj áruk eléggé húzós ami a forint baromi jó értéke miatt is van,de ezért több évre viszonylag gondtalan quadtulajdonosok lehetünk.Persze azért mint mindenhol itt is lehet kirívó egyedi eset,és itt még fontosabb az importőr hozzáállása,mert komoly pénz ugorhat ki a zsebünkből!

Sok márkát forgalmaznak hazánkban talán mindet,van több viszonteladó is ezek közöl mindenképpen ki szeretném emelni a Polaris Pest ténykedését, mert mindenkinek annyit kéne megtenni a vevőkért, mint amit Szenderák Attila eddig tett!
Lehet kapni új gépeket jóval olcsóbban mint az importőröknél,ezeket szürkeimportosoknak nevezzük,de azt is tudni illik róluk,hogy a garanciát ebben az esetben maga a forgalmazó adja,nem a gyár,és lehetnek a forgalomba helyezéssel is problémáink egy ilyen gép vásárlása után.Meg kell tehát gondolni mert nem biztos,hogy tényleg az olcsóbb kerül a végén kevesebbe!
És vannak a használt gépek.Ezek lehetnek már itthon vett és végig szervizelt gépek,ill.kintről eladásra hozott járgányok.
Mindig próbáljuk megtudni honnan van a gép,mert nincs nyilvántartás sajnos így a lopott gépeket is simán árulhatják és gondunk lehet belőle!
Magánál a vásárláskor ha nem értünk hozzá vigyünk magukal valakit aki már látott quadot,és tud nekünk segíteni.Nem jellemző,hogy egy quadal nem mentek terepen,ezt ritkán kell elhinni de előfordulhat,de ez főleg az uj tulajoknál szokott lenni,akik rájöttek a quadulás nem nekik való.A többi esetben mindig látható a gépen a használtság,meg kell rángatni, és nem kell megijedni némi lógástól kotyogástól,de ezt az árnak is kell tükröznie.
Ja és persze azt se mindegy eldönteni milyen gépet vegyünk.Sok teszt lehetőség szokott lenni,és érdemes több ismerőst megkérdezni és megkérni had próbáljuk ki a gépét.Több márka több tipusát is nézzük meg ne legyünk szégyenlősek mert jobb mindent megtudni a gépről!

Röviden ennyi

Nagyfefa

 

   

Új Fényképalbum

No categories found

Időjárás

Viharsarokring

Viharsarok Ring Bemutatkozik.

Több mint négy éve lelkes kis csapatunk nagy fába vágta fejszéjét, autócross és quad versenyek rendezésére alkalmas pályát hoz létre Pusztaottlakán a Dragán major területén amely a Viharsarok Ring nevet kapta.

Jelenleg közel 820 méteres pályaszak,  technikás ési gyors szakaszok váltják egymást. Felülete teljes hosszában föld. Széllessége 10 és 14 méterközt, az előzés teljes hosszában biztosított.

Verseny irányítása zárt körablakos buszból történik, pálya mentén védett bírói dombok vannak elhelyezve.

Rajtzsák 15 méter széles alkalmas 3-2-3-2 illetve 3-3-3-as rajtbesorolásra, rajtzsákba való beállásra a rajt előkészítőben készülhetnek a versenyzők. Rajt lámpás indításra. A rajt-cél vonal mentén köridő mérő antenna került beépítésre, amely még tesztelés alatt van.

A Pálya holt tereiben cross motorok és quadok számára ugratók és ügyességi akadályok lettek kialakítva.

Depó területe füves-gyepes, áram és vízvételi lehetőséggel. Versenyzőinknek szervízponyva használata ajánlott.

Portalanítás 50 köbméteres víztározóból kiépített öntöző rendszerrel történik.

Rendezvényeink egészségbiztosítását a Sani-med Trans végzi.

Lovas szakosztály

ViharsarokAMSE az egyesületen belül lovas szakosztályt hozott létre. Új nevünk: Viharsarok Autó-motor és Lovas Sportegyesület.

Szakosztály feladata:  a lovas sportot űző tagjainak versenyekre való felkészítése és a versenyeken való elindulásuk elősegítése. Részt vesznek a Lovas sportot és a hagyományőrző történelmi lovas játékok népszerűsítésében, lovas életvitel megismertetésében.

Céljaink: - a ló szeretetének elterjesztése

- a lovakkal való bánásmód elsajátítása

- az egészséges élet módba lovaglás beilesztése

- lovas sportolók képzése és versenyeztetése. hagyományos " örkénytábori " módszerek alapján. Amelynek alapelve: elől könnyű kéz, hátul stabil ülés.

Ezek mind megtalálhatók  Pusztaottlakán a Viharsarok Ringen.

" Ahhoz, hogy megtudjuk mutatni mire vagyunk képesek, meg kell tanulni egyensúlyban ülni a lovon " (Dallos Gyula mester edző).

Várunk minden érdeklődőt és leendő tagot.

Forrás: Janiga.