Short Track technikai szabályzat az amatőr QUAD bajnoksághoz

Q 01. - Definíció

Egyszemélyes, négykerekű, felfújható gumiabroncsú, kormánnyal irányítható, differenciálmű nélküli, melynek kerekei az átlós kinyúlásain találhatók és vezetője rajta lovagló ülésben helyezkedik el.


Q 02.1 - Short Track Quad

A meghajtás kizárólag a hátsó kerekek differenciálmű nélkül történjen. (fix hajtás)       
A márkát, konstrukciót, vagy a quad típusát tekintve az alábbi, tételesen felsorolt megkötéseken kívül semmi korlátozás nincsen.
Az STQ kategóriájában a motorok lökettérfogatának a csökkentése nem megengedett.

A Short Track Quad Open „A”osztályában részt vehet bármilyen egy- vagy kéthengeres, két- vagy négyütemű, motorkerékpár. A kategóriában az egyedi motorok építése megengedett, de ezeknek az eredetét a gyártó által igazolni kell megfelelő műbizonylattal és gyártói igazolással.
A motoron változtathatóak: kipufogó, gyújtás, vezérlés, erőátvitel.
Az üzemanyag-ellátó berendezés jellegében nem változtatható!
Ebben a kategóriában 450ccm-től 750 ccm-ig a motorok hengerűrtartalma szabadon változtatható.

A Short Track Quad Open „B” Short Track versenyzésre alkalmas, egy- és kéthengeres, két-vagy négyütemű négykerekű motorkerékpár 450 ccm-ig.
A kategóriában az egyedi motorok építése megengedett, de ezeknek az eredetét a gyártó által igazolni kell megfelelő műbizonylattal és gyártói igazolással.
A motoron változtathatóak: kipufogó, gyújtás, vezérlés, erőátvitel.
Az üzemanyag-ellátó berendezés jellegében nem változtatható!

A Short Track Quad Open „C” Short Track versenyzésre alkalmas, egy- és kéthengeres, két-vagy négyütemű négykerekű motorkerékpár 400 ccm-ig .
A kategóriában az egyedi motorok építése megengedett, de ezeknek az eredetét a gyártó által igazolni kell megfelelő műbizonylattal és gyártói igazolással.
A motoron változtathatóak: kipufogó, gyújtás, vezérlés, erőátvitel.
Az üzemanyag-ellátó berendezés jellegében nem változtatható!

A  Short Track Quad utánpótlás STQ2 Short Track versenyzésre alkalmas, egy- és kéthengeres, két- vagy négyütemű négykerekű motorkerékpár 300 ccm-ig.
A kategóriában az egyedi motorok építése megengedett, de ezeknek az eredetét a gyártó által igazolni kell megfelelő műbizonylattal és gyártói igazolással. A motoron változtathatóak: kipufogó, gyújtás, vezérlés, erőátvitel.
Az üzemanyag-ellátó berendezés jellegében nem változtatható!


Q 03. - Kerekek

A keréktárcsa átmérője maximum 12 collos lehet. Az elülső kerekek oldalnézeti méretére semmi korlátozás nincs. Küllős kerék alkalmazása tilos.


Q 04. - Sárvédők és kerékborítások

A versenyzés céljára használt quadon az első sárvédő nem kötelező, a hátsó kötelező.
Használata esetén azonban az alábbi pontokat kell figyelembe venni.

Q 04.01 - A kerekeket puha, szintetikus, szilánkmentesen törő anyagból készült sárvédőkkel kell védeni. A sárvédőknek mindkét oldalon a gumiabroncsok fölül kell kinyúlniuk.

Q 04.02 - A sárvédő vége lekerekített kell, hogy legyen, melynek sugara legalább 8 mm, de nem haladhatja meg a 60 mm-t. (lásd „A” és „B” ábra) A sárvédők flexibilis anyagból készüljenek (azaz műanyagból).

Q 05.    Fékek

Q 05.01 - Minden quadot minimum két hatékony fékkel kell felszerelni, melyek egymástól függetlenül működtethetők és összpontosítva, közvetlenül a kerékre hatnak.

Q 05.02 - Minden egyes kereket fékkel kell felszerelni (minden kerék párra egyet). Az elülső fékek egy kormányra erősített kézikarral, a hátsó fékek a jobb lábbal legyenek működtethetők.
Abban az esetben, ha a hátsó tengely merev, a hátsó kerekeknek elegendő egy fék is.


Q 06. - Gumiabroncsok

Szabadon választhatók. Tilos a gumiabroncs felületét utólagosan felszerelt elemekkel ellátni úgymint csúszásgátló szögek, speciális láncok, stb.


Q 07. - Lábtartók

A motorkerékpárokon a lábtartók mellett úgynevezett kilépés gátló használata kötelező, amely megakadályozza a versenyző a lábát az első és hátsó kerék közzé tehesse még vész esetén is illetve, hogy más quadok kereke a két kerék közzé juthasson.


Q 08. - Teljes szélesség

A legszélesebb részén mért maximális szélessége nem haladhatja meg az 1300 mm-t.


Q 09. - Biztonság

Q 09.01 - Az ülés mögött egy lökhárítót kell elhelyezni. A lökhárító hosszában és szélességében a lánckerék hátsó része mögött kell végződjön.

Q 09.02 - A járművek kerekének összeakadását elkerülendő előre is olyan lökhárítót kell felszerelni, mint hátra.

Q 09.03 - Féklámpa és porlámpa (állandó tompított hátsó fény) kötelező.


Q 10. - Kormány és kezelőkarok

Q 10.01 - Kormány

Lásd FIM Motocross Technikai Szabályzat.

Q 10.01.A - A kormány keresztrúdját védőpárnázással kell ellátni. A kereszttag nélküli kormányokon a kormányokra ezt a védőpárnát a kormány közepére, a kormányrögzítő bakot szélesen eltakarva kell elhelyezni.

Q 10.01.B - A szabadon álló kormányvégeket szilárd anyaggal kell lezárni vagy gumival beborítani.

Q 10.01.C - Előírás masszív kormányütközők elhelyezése (a kormány lengéscsillapítója nem tekinthető ütközőnek) annak érdekében, hogy teljes kormánybefordításnál egy 30 mm-es minimális távolságot biztosítson a kézikarral együtt vett kormány és az üzemanyagtartály között.

Q 10.01.D - A kormányrögzítő bak és a kormány nagyon jó minőségű és stabilan rögzíthető legyen, hogy kormánytörés ne fordulhasson elő.

Q 10.01.F - Kézvédő alkalmazása esetén annak törésbiztos (nem forgácsolódó, nem szilánkosan törő) anyagból kell készülni.

Q 10.01.F - A könnyűfém kormányokat tilos hegesztéssel javítani.

Q 10.02 - Kezelőkarok

Q 10.02.A - Minden kézikarnak (kuplung, fékek, stb.) előírásszerűen gömbben kell végződni (ezen gömbök minimális átmérője 16 mm), melyek szintén ellaposíthatók, de minden esetben lekerekített pereműnek kell lenniük (minimális vastagsága az ellaposított részeknek: 14 mm).
Ezeket a végződéseket stabilan kell odaerősíteni és a karral teljesen ép egységet kell alkossanak.

Q 10.02.B - Ellaposított kézikart csak abban az esetben szabad használni, ha azokat erős kézvédő takarja.

Q 10.02.C - Mindegyik kezelőkart (kézi- és lábkar) külön egy saját csapra kell felszerelni.

Q 10.02.D - Ha a lábfékkar a lábtartó tengelyén van elhelyezve, akkor annak a lábtartó esetleges deformálódása esetén is minden körülmények között működőképesnek kell maradni.


Q 11. - Gázkar és gyújtásmegszakító

Q 11.01 - A gázkarnak vagy gázmarkolatnak automatikusan visszacsapódónak, önzáródónak kell lenni, ha a versenyző a kart vagy markolatot elengedi.

Q 11.02 - A quadokon kell lennie egy gyújtásmegszakítónak, mely akkor lép működésbe, ha a versenyző a quadjáról leesik. Ennek a rendszernek a primeráramkört kell megszakítani és oly módon hozzákapcsolódni, hogy mind az áramvezetést, mind pedig az áramkörök újabb záródását lehetővé tegye.
A gyújtásmegszakítónak amennyire lehetséges a kormány közepénél kell lennie, és egy megfelelő hosszúságú és erősségű, nem elasztikus összekötőkábellel a versenyző jobb csuklójához kell csatolni. Megengedett maximum 1 m hosszú spirálkábel (telefonzsinórhoz hasonló) használata is.


Q 12. - Zajszintmérés (alkalomszerűen)

A zajszint a Q 12.04 fejezetben megadott értéket nem haladhatja meg.

Q 12.01 - A motocrossnál a közép-dugattyúsebesség (13 m/sec) csupán ajánlott értékként van feltüntetve.
Egyszerűsítés végett a méréseket az egyes motortípusok dugattyúlöketbeli azonosságai alapján (egy vagy kétütemű), különböző lökettérfogat-kategóriák szerint, állandó fordulatszámon végezték, s így a következőkben megadott értékek az irányadóak:

  • 85 ccm-ig: 8000 U / min
  • 85 ccm – 125 ccm: 7000 U / min
  • 125 ccm – 250 ccm: 5000 U / min
  • 250 ccm – 500 ccm: 4500 U / min
  • 500 ccm fölött: 4000 U / min

Q 12.02 - Az egynél több hengeres, vagy több kipufogós quadoknál mindegyik kipufogónál meg kell mérni a zajszintet.

Q 12.03 - Az előírt zajszint-értéket meghaladó quadon a gépátvételkor a mérést többször is el lehet végezni.

Q 12.04 - Érvényes zajszint limit:    maximum 96 dB(A)    (lásd még: Q 12.01)

Q 12.05 - A zajszintmérés alatt a külső zaj, az annak forrásától számított 5 m-es körön belül nem haladhatja meg a 90 db(A)-es szintet.

Q 12.06 - Az alkalmazott zajszintmérő-készülék feleljen meg az európai normák szerinti IEC 651, 1-es vagy 2-es szintnek.
A mérőműszert a használat idejére egy kalibrátorral kell felszerelni a készülék ellenőrzéséhez és beállításához.

Q 12.07 - A mérőműszer „gyors/ lassú”-kapcsolóját a „lassú” állásba kell kapcsolni.

Q 12.08 - Tekintettel arra a tényre, hogy az éppen uralkodó hőmérséklet befolyásolja a zajmérés eredményét, a 20°C-ban mért értékek tekinthetők helyesnek. 10°C alatti hőmérséklet esetén érvényes +1 db(A) megengedése, 0°C alatt pedig +2 db(A)-é.

Q 12.09 - Zajszintmérés rendezvény közben és után:

Ha egy verseny alkalmával előírás az eredmények nyilvánosságra hozása előtt egy végső gépátvételt, technikai kontrollt végezni, akkor ezen vizsgálatnak  tartalmaznia kell egy legalább három quadon elvégzendő zajszintmérést, melyre a zsűrielnök vagy a vezetőbíró a gépátvétel vezetőjével együttműködésben jelöli ki a quadokat.
Közvetlen futam utáni zajszintmérés esetén +2 db(A) eltérés megengedett.


Q 13. - Rajtszámtáblák

Ajánlottan négy, de minimálisan két rajtszámtáblát kell elhelyezni:

Q 13.01 - Egy rajtszámtáblát az elejére, a fényszórók magasságába, előre mutatóan.

Q 13.02 - Egy rajtszámtáblát a hátsó lökhárítóra, függőlegesen, hátra mutatóan.

Q 13.03 - Ajánlott egy rajtszámtáblát mindkét oldalra, a hátsó sárvédőre függőlegesen felerősítve.

A rajtszámtáblákat középen a számok között át lehet fúrni, de semmi körülmények között nem lukaszthatók át maguk a számok.

Q 13.04 - A rajtszámtáblák színe:

  • STQ1 Open „A”: sárga alapon fekete számok
  • STQ2 300 cc-ig: fehér alapon fekete számok
  • STQ1 Open „B”: sárga alapon fekete számok

Q 13.05 - Méretek: négyszögletű, flexibilis anyagból (azaz műanyagból) készült táblák. Nagyságuk min. 285 mm széles, min. 235 mm magas, a számok mérete min 140 mm magas és min 80 mm széles. A számok vastagsága min. 25 mm.

Q 13.06 - A hajlított táblák nem lóghatnak ki 50 mm-nél jobban a síkból és nem szabad befedni, illetve megdönteni.
A rajtszám táblák dőlési szöge nem érheti el a 30 fokot.

Q 13.07 - A versenyzőnek a rajtszámát a mezén vagy mell-/ hátszámon kell viselnie – ha ezt a vonatkozó szabályozás előírja.

Q 13.08 - A rajtszámtáblán semmiféle reklám, vagy jelzés nem helyezhető el, kivéve a gépátvétel jelzését, illetve a hivatalos promoter által kötelezővé tett reklámokat.
Lásd még: FIM Motocross Technikai Szabályzat, 01.55. fejezet.


Q 14. - Bukósisak és védőruházat

Q 14.01 - Teljes páncélzattal, térd- és könyökvédővel ellátott motocross, vagy motoros gyorsasági versenyruházat (bőr vagy Kevlar), motoros csizma, nemzetközi tanúsítvánnyal rendelkező bukósisak, és bőrkesztyű kötelező, egy darabból álló bőrruha és gerincvédő ajánlott.


Q 15. - Egyéb

A járműnek technikailag kifogástalan állapotban kell lenni, és a technikai megbízott által állított követelményeknek meg kell felelni.

Q 15.01 - Az összes folyadékelvezető csöveket egy jól rögzített, minimum 0,1 literes, fémből vagy ütésálló műanyagból készült, üríthető tartályba kell gyűjteni és azt a futamok között üríteni kell.

Q 15.02 - A motorolaj beöntő, leeresztő és szintellenőrző csavarjait, a tárcsafékek rögzítő csavarjait, és a hűtő zárósapkáját átfúrva, dróttal rögzíteni kell.

Q 15.03 - Hűtőfolyadéknak egyedül vizet, vagy etilalkohollal kevert vizet lehet használni.

Q 15.04 - A versenyeken kizárólag ólommentes üzemanyag használható.




A. ábra
B. ábraC. ábra


Short Track leírás


Short Track Quad Amatőr Bajnokság, amely, ahogyan a nevében is szerepel, rövid pályán zajlik. A Short Track Quad Bajnokságot az autocross bajnoksággal közös futamokon, de külön rendezvényként bonyolítjuk. A pályák 800-1200 m hosszúak, szélesek, lendületesek, a talajuk pedig döngölt föld. Ugratók alapvetően nincsenek, legfeljebb a terepviszonyokból adódóan emelkednek el a motorok egy-két helyen, de ez nem jellemző.
A versenyek egy szabadedzéssel kezdődnek, majd három, -négy esetleg öt futam (5 perc plussz 2 kör).  Összesített pontozás alapján eredményhirdetés. Aki kedvet érez a Short Track Quad versenyzéshez, rendezvényeinken nevezhet és egy minimum gép és védőfelszerelés ellenőrzés (gépátvétel) után részt vehet a bajnokságban, két kategória létezik, a 450 cm3 alatti és az 1000 cm3 alatti kategóriák. További információért mindenkit várunk az egyesületben.

TECHNIKAI SZABÁLYZAT A SHORT TRACK QUAD
AMATŐR BAJNOKSÁGHOZ
2009


További információk, illetve pontosítás érdekében lásd a FIM Technikai Szabályzatát, illetve az UEM SuperQuad Technical Rules-t.

Q 01.    Definíció:
Egyszemélyes, négykerekű, felfújható gumiabroncsú, kormánnyal irányítható, differenciálmű nélküli, melynek kerekei az átlós kinyúlásain találhatók és vezetője rajta lovagló ülésben helyezkedik el.

Q 02.1 Short Track Quad

A meghajtás kizárólag a hátsó kerekek differenciálmű nélkül történjen. (fix hajtás)       
A márkát, konstrukciót, vagy a quad típusát tekintve az alábbi, tételesen felsorolt megkötéseken   
kívül semmi korlátozás nincsen.
Az STQ kategóriájában a motorok lökettérfogatának a csökkentése nem megengedett.

A Short Track Quad Open „A”osztályában részt vehet bármilyen egy- vagy kéthengeres, két- vagy négyütemű, motorkerékpár. A kategóriában az egyedi motorok építése megengedett, de ezeknek az eredetét a gyártó által igazolni kell megfelelő műbizonylattal és gyártói igazolással.
A motoron változtathatóak: kipufogó, gyújtás, vezérlés, erőátvitel.
Az üzemanyag-ellátó berendezés jellegében nem változtatható!
Ebben a kategóriában 450ccm-től 750 ccm-ig a motorok hengerűrtartalma szabadon változtatható.

A Short Track Quad Open „B” Short Track versenyzésre alkalmas, egy- és kéthengeres, két-vagy négyütemű négykerekű motorkerékpár 450 ccmig .
A kategóriában az egyedi motorok építése megengedett, de ezeknek az eredetét a gyártó által igazolni kell megfelelő műbizonylattal és gyártói igazolással.
A motoron változtathatóak: kipufogó, gyújtás, vezérlés, erőátvitel.
Az üzemanyag-ellátó berendezés jellegében nem változtatható!

A Short Track Quad Open „C” Short Track versenyzésre alkalmas, egy- és kéthengeres, két-vagy négyütemű négykerekű motorkerékpár 400 ccmig .
A kategóriában az egyedi motorok építése megengedett, de ezeknek az eredetét a gyártó által igazolni kell megfelelő műbizonylattal és gyártói igazolással.
A motoron változtathatóak: kipufogó, gyújtás, vezérlés, erőátvitel.
Az üzemanyag-ellátó berendezés jellegében nem változtatható!

A  Short Track Quad utánpótlás STQ2 Short Track versenyzésre alkalmas, egy- és kéthengeres, két- vagy négyütemű négykerekű motorkerékpár 300 ccm-ig.
A kategóriában az egyedi motorok építése megengedett, de ezeknek az eredetét a gyártó által igazolni kell megfelelő műbizonylattal és gyártói igazolással. A motoron változtathatóak: kipufogó, gyújtás, vezérlés, erőátvitel.
Az üzemanyag-ellátó berendezés jellegében nem változtatható!







Q 03.    Kerekek
A keréktárcsa átmérője maximum 12 collos lehet. Az elülső kerekek oldalnézeti méretére semmi korlátozás nincs. Küllős kerék alkalmazása tilos.

Q 04.    Sárvédők és kerékborítások

     A versenyzés céljára használt quadon az első sárvédő nem kötelező, a hátsó kötelező.
     Használata esetén azonban az alábbi pontokat kell figyelembe venni.

Q 04.01;    A kerekeket puha, szintetikus, szilánkmentesen törő anyagból készült sárvédőkkel kell védeni. A sárvédőknek mindkét oldalon a gumiabroncsok fölül kell kinyúlniuk.
Q 04.02;    A sárvédő vége lekerekített kell, hogy legyen, melynek sugara legalább 8 mm, de nem haladhatja meg a 60 mm-t. (lásd „A” és „B” ábra) A sárvédők flexibilis anyagból készüljenek (azaz műanyagból).

Q 05.    Fékek

Q 05.01;    Minden quadot minimum két hatékony fékkel kell felszerelni, melyek egymástól függetlenül működtethetők és összpontosítva, közvetlenül a kerékre hatnak.
Q 05.02;    Minden egyes kereket fékkel kell felszerelni (minden kerék párra egyet). Az elülső fékek egy kormányra erősített kézikarral, a hátsó fékek a jobb lábbal legyenek működtethetők.
Abban az esetben, ha a hátsó tengely merev, a hátsó kerekeknek elegendő egy fék is.

Q 06.    Gumiabroncsok

      
                     Szabadon választhatók. Tilos a gumiabroncs felületét utólagosan felszerelt elemekkel ellátni úgymint csúszásgátló szögek, speciális láncok, stb.

Q 07.    Lábtartók
                       A motorkerékpárokon a lábtartók mellett úgynevezett kilépés gátló használata kötelező, amely megakadályozza a versenyző a lábát az első és hátsó kerék közzé tehesse még vész esetén is illetve, hogy más quadok kereke a két kerék közzé juthasson.

Q 08.    Teljes szélesség
    A legszélesebb részén mért maximális szélessége nem haladhatja meg az 1300 mm-t.

Q 09.    Biztonság

Q 09.01;    Az ülés mögött egy lökhárítót kell elhelyezni. A lökhárító hosszában és szélességében a lánckerék hátsó része mögött kell végződjön.
Q 09.02;    A járművek kerekének összeakadását elkerülendő előre is olyan lökhárítót kell felszerelni, mint hátra.
Q 09.03;   Féklámpa és porlámpa (állandó tompított hátsó fény) kötelező.

Q 10.    Kormány és kezelőkarok

Q 10.01;    Kormány
Lásd FIM Motocross Technikai Szabályzat.
Q 10.01.A;    A kormány keresztrúdját védőpárnázással kell ellátni. A kereszttag nélküli kormányokon a kormányokra ezt a védőpárnát a kormány közepére, a kormányrögzítő bakot szélesen eltakarva kell elhelyezni.
Q 10.01.B;    A szabadon álló kormányvégeket szilárd anyaggal kell lezárni vagy gumival beborítani.
Q 10.01.C;    Előírás masszív kormányütközők elhelyezése (a kormány lengéscsillapítója nem tekinthető ütközőnek) annak érdekében, hogy teljes kormánybefordításnál egy 30 mm-es minimális távolságot biztosítson a kézikarral együtt vett kormány és az üzemanyagtartály között.
Q 10.01.D;    A kormányrögzítő bak és a kormány nagyon jó minőségű és stabilan rögzíthető legyen, hogy kormánytörés ne fordulhasson elő.
Q 10.01.F;    Kézvédő alkalmazása esetén annak törésbiztos (nem forgácsolódó, nem szilánkosan törő) anyagból kell készülni.

Q 10.01.F;    A könnyűfém kormányokat tilos hegesztéssel javítani.

Q 10.02;    Kezelőkarok
Q 10.02.A;    Minden kézikarnak (kuplung, fékek, stb.) előírásszerűen gömbben kell végződni (ezen gömbök minimális átmérője 16 mm), melyek szintén ellaposíthatók, de minden esetben lekerekített pereműnek kell lenniük (minimális vastagsága az ellaposított részeknek: 14 mm).
    Ezeket a végződéseket stabilan kell odaerősíteni és a karral teljesen ép egységet kell alkossanak.
Q 10.02.B;    Ellaposított kézikart csak abban az esetben szabad használni, ha azokat erős kézvédő takarja.
Q 10.02.C;    Mindegyik kezelőkart (kézi- és lábkar) külön egy saját csapra kell felszerelni.
Q 10.02.D;    Ha a lábfékkar a lábtartó tengelyén van elhelyezve, akkor annak a lábtartó esetleges deformálódása esetén is minden körülmények között működőképesnek kell maradni.

Q 11.    Gázkar és gyújtásmegszakító

Q 11.01;    A gázkarnak vagy gázmarkolatnak automatikusan visszacsapódónak, önzáródónak kell lenni, ha a versenyző a kart vagy markolatot elengedi.
Q 11.02;    A quadokon kell lennie egy gyújtásmegszakítónak, mely akkor lép működésbe, ha a versenyző a quadjáról leesik. Ennek a rendszernek a primeráramkört kell megszakítani és oly módon hozzákapcsolódni, hogy mind az áramvezetést, mind pedig az áramkörök újabb záródását lehetővé tegye.
    A gyújtásmegszakítónak amennyire lehetséges a kormány közepénél kell lennie, és egy megfelelő hosszúságú és erősségű, nem elasztikus összekötőkábellel a versenyző jobb csuklójához kell csatolni. Megengedett maximum 1 m hosszú spirálkábel (telefonzsinórhoz hasonló) használata is.


Q 12.    Zajszintmérés

A zajszint a Q 12.04 fejezetben megadott értéket nem haladhatja meg.
Q 12.01;    A motocrossnál a közép-dugattyúsebesség (13 m/sec) csupán ajánlott értékként van feltüntetve.
    Egyszerűsítés végett a méréseket az egyes motortípusok dugattyúlöketbeli azonosságai alapján (egy vagy kétütemű), különböző lökettérfogat-kategóriák szerint, állandó fordulatszámon végezték, s így a következőkben megadott értékek az irányadóak:
            85 ccm-ig:        8000 U / min
            85 ccm – 125 ccm    7000 U / min
            125 ccm – 250 ccm    5000 U / min
            250 ccm – 500 ccm    4500 U / min
            500 ccm fölött        4000 U / min
Q 12.02;    Az egynél több hengeres, vagy több kipufogós quadoknál mindegyik kipufogónál meg kell mérni a zajszintet.

Q 12.03;    Az előírt zajszint-értéket meghaladó quadon a gépátvételkor a mérést többször is el lehet végezni.
Q 12.04;    Érvényes zajszint limit:    maximum 96 dB(A)    (lásd még: Q 12.01)
Q 12.05;    A zajszintmérés alatt a külső zaj, az annak forrásától számított 5 m-es körön belül nem haladhatja meg a 90 db(A)-es szintet.
Q 12.06;    Az alkalmazott zajszintmérő-készülék feleljen meg az európai normák szerinti IEC 651, 1-es vagy 2-es szintnek.
    A mérőműszert a használat idejére egy kalibrátorral kell felszerelni a készülék ellenőrzéséhez és beállításához.
Q 12.07;    A mérőműszer „gyors/ lassú”-kapcsolóját a „lassú” állásba kell kapcsolni.
Q 12.08;    Tekintettel arra a tényre, hogy az éppen uralkodó hőmérséklet befolyásolja a zajmérés eredményét, a 20°C-ban mért értékek tekinthetők helyesnek. 10°C alatti hőmérséklet esetén érvényes +1 db(A) megengedése, 0°C alatt pedig
+2 db(A)-é.
Q 12.09;    Zajszintmérés rendezvény közben és után
    Ha egy verseny alkalmával előírás az eredmények nyilvánosságra hozása előtt egy végső gépátvételt, technikai kontrollt végezni, akkor ezen vizsgálatnak  tartalmaznia kell egy legalább három quadon elvégzendő zajszintmérést, melyre a zsűrielnök vagy a vezetőbíró a gépátvétel vezetőjével együttműködésben jelöli ki a quadokat.
    Közvetlen futam utáni zajszintmérés esetén +2 db(A) eltérés megengedett.

Q 13.    Rajtszámtáblák
Ajánlottan négy, de minimálisan két rajtszámtáblát kell elhelyezni:
Q 13.01;    Egy rajtszámtáblát az elejére, a fényszórók magasságába, előre mutatóan.
Q 13.02;    Egy rajtszámtáblát a hátsó lökhárítóra, függőlegesen, hátra mutatóan.
Q 13.03;    Ajánlott egy rajtszámtáblát mindkét oldalra, a hátsó sárvédőre függőlegesen felerősítve.
    A rajtszámtáblákat középen a számok között át lehet fúrni, de semmi körülmények között nem lukaszthatók át maguk a számok.

Q 13.04;    A rajtszámtáblák színe:
STQ1 Open „A”: sárga alapon fekete számok
STQ2 300 cc-ig: fehér alapon fekete számok
STQ1 Open „B”: sárga alapon fekete számok
    
Q 13.05;    Méretek: négyszögletű, flexibilis anyagból (azaz műanyagból) készült táblák. Nagyságuk min. 285 mm széles, min. 235 mm magas, a számok mérete min 140 mm magas és min 80 mm széles. A számok vastagsága min. 25 mm.
Q 13.06;    A hajlított táblák nem lóghatnak ki 50 mm-nél jobban a síkból és nem szabad befedni, illetve megdönteni.
                 A rajtszám táblák dőlési szöge nem érheti el a 30 fokot.

Q 13.07;    A versenyzőnek a rajtszámát a mezén vagy mell-/ hátszámon kell viselnie – ha ezt a vonatkozó szabályozás előírja.
Q 13.08;    A rajtszámtáblán semmiféle reklám, vagy jelzés nem helyezhető el, kivéve a gépátvétel jelzését, illetve a hivatalos promoter által kötelezővé tett reklámokat.
Lásd még: FIM Motocross Technikai Szabályzat, 01.55. fejezet.

Q 14.    Bukósisak és védőruházat

Q 14.01;    Teljes páncélzattal, térd- és könyökvédővel ellátott motocross, vagy motoros gyorsasági versenyruházat (bőr vagy Kevlar), motoros csizma, nemzetközi tanúsítvánnyal rendelkező bukósisak, és bőrkesztyű kötelező, egy darabból álló bőrruha és gerincvédő ajánlott.
Q 14.02;    Lásd még: FIM Motocross Technikai Szabályzat 01.65-től 01.71 fejezetig.

Q 15.    Egyéb

A járműnek technikailag kifogástalan állapotban kell lenni, és a technikai megbízott által állított követelményeknek meg kell felelni.

Q 15.01;    Az összes folyadékelvezető csöveket egy jól rögzített, minimum 0,1 literes, fémből vagy ütésálló műanyagból készült, üríthető tartályba kell gyűjteni és azt a futamok között üríteni kell.
Q 15.02;    A motorolaj beöntő, leeresztő és szintellenőrző csavarjait, a tárcsafékek rögzítő csavarjait, és a hűtő zárósapkáját átfúrva, dróttal rögzíteni kell.
Q 15.03;    Hűtőfolyadéknak egyedül vizet, vagy etilalkohollal kevert vizet lehet használni.
Q 15.04;    A versenyeken kizárólag ólommentes üzemanyag használható.




A. ábra


B. ábra


C. ábra

Short track leírás

Short Track Quad Amatőr Bajnokság, amely, ahogyan a nevében is szerepel, rövid pályán zajlik. A Short Track Quad Bajnokságot az autocross bajnoksággal közös futamokon, de külön rendezvényként bonyolítjuk. A pályák 800-1200 m hosszúak, szélesek, lendületesek, a talajuk pedig döngölt föld. Ugratók alapvetően nincsenek, legfeljebb a terepviszonyokból adódóan emelkednek el a motorok egy-két helyen, de ez nem jellemző.
A versenyek egy szabadedzéssel kezdődnek, majd három ötkörös előfutam és egy hétkörös döntő következik. A rendezőkkel úgy állapodtunk meg, hogy amennyiben lehetséges, vasárnap tartsanak meg mindent, de az őszi versenyeknél elképzelhető, hogy a szabadedzések szombaton lesznek.
Aki kedvet érez a Short Track Quad versenyzéshez, rendezvényeinken nevezhet és egy minimum gép és védőfelszerelés ellenőrzés (gépátvtel) után résztvehet a bajnokságban, két kategória létezik, a 450 cm3 alatti és az 1000 cm3 alatti kategóriák. További információért mindenkit várunk az egyesületben.

Új Fényképalbum

No categories found

Időjárás

Viharsarokring

Viharsarok Ring Bemutatkozik.

Több mint négy éve lelkes kis csapatunk nagy fába vágta fejszéjét, autócross és quad versenyek rendezésére alkalmas pályát hoz létre Pusztaottlakán a Dragán major területén amely a Viharsarok Ring nevet kapta.

Jelenleg közel 820 méteres pályaszak,  technikás ési gyors szakaszok váltják egymást. Felülete teljes hosszában föld. Széllessége 10 és 14 méterközt, az előzés teljes hosszában biztosított.

Verseny irányítása zárt körablakos buszból történik, pálya mentén védett bírói dombok vannak elhelyezve.

Rajtzsák 15 méter széles alkalmas 3-2-3-2 illetve 3-3-3-as rajtbesorolásra, rajtzsákba való beállásra a rajt előkészítőben készülhetnek a versenyzők. Rajt lámpás indításra. A rajt-cél vonal mentén köridő mérő antenna került beépítésre, amely még tesztelés alatt van.

A Pálya holt tereiben cross motorok és quadok számára ugratók és ügyességi akadályok lettek kialakítva.

Depó területe füves-gyepes, áram és vízvételi lehetőséggel. Versenyzőinknek szervízponyva használata ajánlott.

Portalanítás 50 köbméteres víztározóból kiépített öntöző rendszerrel történik.

Rendezvényeink egészségbiztosítását a Sani-med Trans végzi.

Lovas szakosztály

ViharsarokAMSE az egyesületen belül lovas szakosztályt hozott létre. Új nevünk: Viharsarok Autó-motor és Lovas Sportegyesület.

Szakosztály feladata:  a lovas sportot űző tagjainak versenyekre való felkészítése és a versenyeken való elindulásuk elősegítése. Részt vesznek a Lovas sportot és a hagyományőrző történelmi lovas játékok népszerűsítésében, lovas életvitel megismertetésében.

Céljaink: - a ló szeretetének elterjesztése

- a lovakkal való bánásmód elsajátítása

- az egészséges élet módba lovaglás beilesztése

- lovas sportolók képzése és versenyeztetése. hagyományos " örkénytábori " módszerek alapján. Amelynek alapelve: elől könnyű kéz, hátul stabil ülés.

Ezek mind megtalálhatók  Pusztaottlakán a Viharsarok Ringen.

" Ahhoz, hogy megtudjuk mutatni mire vagyunk képesek, meg kell tanulni egyensúlyban ülni a lovon " (Dallos Gyula mester edző).

Várunk minden érdeklődőt és leendő tagot.

Forrás: Janiga.